Filme
Cea mai bună adaptare după o sursă japoneză
Ghost In the shell la IMAX, e cel mai tare lucru pe anul asta până la Gardienii Galaxiei şi Justice League. Am fost surprins să văd acest nivel de fidelitate faţă de animaţia de acum 20+ ani.
Povestea e cunoscută pentru fanii seriei: într-un viitor destul de distopic, Major, primul cyborg de genul ei, face parte din Section 9, o brigadă de poliţie, jumate guvernamentală, jumate finanţată privat, care combate diverse atacuri teroriste. Ei încep o investigaţie asupra companiei care lucrează cu ei pentru imunatatirile cibernetice (care în această lume sunt la tot pasul) asupra agenţilor, datorită faptului că din ce în ce mai mulţi oameni de ştiinţă de la această firma, mor în atacuri teroriste. Ele sunt ulterior revendicate de Kuze, care în ecranizarea originală era numit Puppet Master, care găseşte, fiind un hacker, modalităţi prin care să ia legătură cu Major. De aici, apar tot felul de piste pe care Maiorul, alături de Batou, le urmează pentru a-i da de urmă acestui hacker şi a-l împiedică pe acesta să ajungă la doctorul ce are grijă de poliţistă noastră, pe nume Ouelet.
E un film bun, care începe superb, are o perioadă după introducere în actul 2, în care parcă acţiunea trenează, dar îşi revine pe final cu succes. Chiar dacă pare că încearcă să arate şi explice cât mai interesant motivaţia hacker-ului, cred că în momentele de acţiune îşi da aramă pe faţă şi ne arată că este totuşi un film american, blockbuster care vrea să facă bani, oricâte fan services are înglobate.
Trebuie să vezi anime-ul din 95 să înţelegi că e cam cel mai bun film făcut după un anime/manga, cu toate greşelile sale. Are multe scene redate aproape 100% că în animaţia de acum peste 20 de ani şi este foarte greu să ecranizezi aşa ceva totuşi. Ideea cu bad guy care nu e chiar bad, e în principal în partea asiatică mereu exemplificată. Americanii fac filme pentru proşti, iar când le fac pentru proşti, trebe să ai linii clare între buni şi răi. Mie mi se pare că aici, privind totuşi ambele părţi ale Puppet Master-ului/Kuze, reiese şi că ceea ce vrea el, e oarecum uman şi de înţeles. Îţi este greu să alegi, cel puţin nu la fel de uşor ca în filmele gen Transformers, Avengers sau vreun western, tabăra celor buni, pentru simplul motiv că această tabără nu este aşa clar şi evident arătată ca în filmele menţionate. Deşi în anime e mult mai interesant expusă treaba decat am putut eu s-o zic aici. Merită vazută această animaţie, iar eu o voi revedea cu siguranţă.
Mi-a plăcut că au fost incluse de Sanders în film, toate momentele memorabile din animaţie dar mai ales faptul că i-au dat numele de Motoko Kusangi, cel din anime. Este un mare fan service pe lângă multe altele. Eu îl consider un film bun şi îi dau notă 7/10. Sper să se facă, cel puţin la fel de bine şi partea a doua.
Povestea e cunoscută pentru fanii seriei: într-un viitor destul de distopic, Major, primul cyborg de genul ei, face parte din Section 9, o brigadă de poliţie, jumate guvernamentală, jumate finanţată privat, care combate diverse atacuri teroriste. Ei încep o investigaţie asupra companiei care lucrează cu ei pentru imunatatirile cibernetice (care în această lume sunt la tot pasul) asupra agenţilor, datorită faptului că din ce în ce mai mulţi oameni de ştiinţă de la această firma, mor în atacuri teroriste. Ele sunt ulterior revendicate de Kuze, care în ecranizarea originală era numit Puppet Master, care găseşte, fiind un hacker, modalităţi prin care să ia legătură cu Major. De aici, apar tot felul de piste pe care Maiorul, alături de Batou, le urmează pentru a-i da de urmă acestui hacker şi a-l împiedică pe acesta să ajungă la doctorul ce are grijă de poliţistă noastră, pe nume Ouelet.
E un film bun, care începe superb, are o perioadă după introducere în actul 2, în care parcă acţiunea trenează, dar îşi revine pe final cu succes. Chiar dacă pare că încearcă să arate şi explice cât mai interesant motivaţia hacker-ului, cred că în momentele de acţiune îşi da aramă pe faţă şi ne arată că este totuşi un film american, blockbuster care vrea să facă bani, oricâte fan services are înglobate.
Trebuie să vezi anime-ul din 95 să înţelegi că e cam cel mai bun film făcut după un anime/manga, cu toate greşelile sale. Are multe scene redate aproape 100% că în animaţia de acum peste 20 de ani şi este foarte greu să ecranizezi aşa ceva totuşi. Ideea cu bad guy care nu e chiar bad, e în principal în partea asiatică mereu exemplificată. Americanii fac filme pentru proşti, iar când le fac pentru proşti, trebe să ai linii clare între buni şi răi. Mie mi se pare că aici, privind totuşi ambele părţi ale Puppet Master-ului/Kuze, reiese şi că ceea ce vrea el, e oarecum uman şi de înţeles. Îţi este greu să alegi, cel puţin nu la fel de uşor ca în filmele gen Transformers, Avengers sau vreun western, tabăra celor buni, pentru simplul motiv că această tabără nu este aşa clar şi evident arătată ca în filmele menţionate. Deşi în anime e mult mai interesant expusă treaba decat am putut eu s-o zic aici. Merită vazută această animaţie, iar eu o voi revedea cu siguranţă.
Mi-a plăcut că au fost incluse de Sanders în film, toate momentele memorabile din animaţie dar mai ales faptul că i-au dat numele de Motoko Kusangi, cel din anime. Este un mare fan service pe lângă multe altele. Eu îl consider un film bun şi îi dau notă 7/10. Sper să se facă, cel puţin la fel de bine şi partea a doua.
Sursa foto: denofgeek.com
Comenteaza si tu..